God læring med digitalt verktøy
E-læringsverktøy ga studentene økt faglig forståelse og fleksibilitet.
E-læringsverktøy ga studentene økt faglig forståelse og fleksibilitet.
– Det er vårt håp at det vil bidra til færre alvorlige feil ved håndtering av legemidler, skriver artikkelforfatterne, som har utviklet et nytt digitalt læringsverktøy.
Simuleringsdukker er mer komplekse enn ved første øyekast. Studentene eksperimenterer i sykepleierrollen, dukkene gir en følelse av pasientnærvær og gir innsikt og trening i diskusjon, refleksjon og samarbeid. Noe som er viktige ferdigheter for yrkesutøvelse og faglig utvikling.
Universitetet i Stavanger har utviklet en interaktiv 360-graders visuell løsning av et pasientrom. Der lærer studentene tverrprofesjonelt samarbeid på legevisitt.
Hun har fått seg noen overraskelser. Universitetslektor Ingrid Espegren Dalsmo har forsket på praksis.
En møteplass på tvers av institusjoner, fremmer kunnskap og samhandling mellom helsepersonell ved overføring av eldre pasienter.
– Målet med legemiddelregning er ikke at studentene får 100 prosent rett på én prøve, men at de alltid vet at alt er rett – før de gir legemidler til pasienten, skriver Medby og Olsen.
Over hele landet sitter nå førsteårsstudentene på sykepleierutdanningene og pugger anatomi, fysiologi og biokjemi. 17. desember er det på ny klar for nasjonal deleksamen.
Nå inntar den selvutnevnte anatomiekstremisten, Nils Christian Tvedt Karlsen, det svenske og danske markedet for læringsverktøy til sykepleierstudenter.
Ved å bruke en VR-simulering for å øve på ISBAR-metoden, en strukturert tilnærming til kommunikasjon, ble det undersøkt om VR kunne være like effektivt som tradisjonelle læringsmetoder.