9 treff for Utdanningsdebatten
Hva skal vi med lærebøker?
Når kommunikasjonen fungerer godt, trenger vi ikke teori. Men teori kan være et nyttig hjelpemiddel til å oppdage og se nye muligheter når vi står fast, skriver Hilde Eide.
Helsesykepleierne NSF feirer 70 år, men ser fremover
Når Helsesykepleierne NSF markerer 70 år, skuer de mer fremover enn bakover. – Historien vår er viktig, men vi får ikke gjort noe med den, sier faggruppeleder Ann Karin Swang.
Helene (29) lager podkastserien «Hjelp, jeg er sykepleier»
– Hvorfor finner de ikke bare en annen sykepleierjobb når de blir lei? lurer Helene Dahl Karlsen. Hun vil vise frem mulighetene som fins.
Etikk eller sprøytestikk?
Sykepleierutdanningen er avhengig av kvalitet på mange områder - samtidig.
God teori gir trygghet til å være utrygg
Jeg tror ikke at mindre teori i studiet vil gjøre meg mer forberedt til jobben som sykepleier, snarere tvert imot, skriver Ylva Stokke Westad.
Vanskelig på helt feil måte
På den ene siden later vi som om alt er hardcore akademia, med ”referanser”, forskning og full pakke, på den andre siden driver vi med banaliteter, skriver Ylva Westad.
En sykepleierutdanning for fremtiden
Sykepleierutdanningens historie er preget av perioder med faglige brytninger. Nå skal enda en ny kurs meisles ut.