Edith Roth Gjevjon
Professor og professor IIBacheloravdelingen, Lovisenberg diakonale høgskole og UiT Norges arktiske univeristet Send e-postMNSc, ph.d.

Innlegg av Edith Roth Gjevjon som professor og professor II:
Læring og veiledning styrkes gjennom «peer learning» i praksisstudier
Forskningsartikkel
Innlegg av Edith Roth Gjevjon som redaktør i Sykepleien Forskning:
– Uten debatt, ingen fagutvikling
Meninger / Debatt
Innlegg av Edith Roth Gjevjon som professor:
Strategiske grep for å designe og produsere bærekraftig forskning
Forskningsartikkel
Innlegg av Edith Roth Gjevjon som redaktør:
Vi styrker Sykepleien Forsknings vitenskapelige kvalitet
Meninger / Debatt
Fra mastergradsarbeid til vitenskapelig artikkel – hva må til?
Meninger / Debatt
Hva skjer med sykepleievitenskapen?
Meninger / Debatt
Hadde Florence varme hender?
Meninger / Debatt
Finnes sykepleieforskning?
Meninger / Debatt
«Shitty nursing» eksisterer også i Norge
Meninger / Debatt
Innlegg av Edith Roth Gjevjon som instituttleder og redaktør:
Forskjeller og likheter mellom forskningsartikkel og fagartikkel
Forskningsartikkel
Kvalitet i kvantitativ metode – et innblikk
Forskningsartikkel
Innlegg av Edith Roth Gjevjon som instituttleder:
SAFE avdekker funksjonssvikt hos hjemmeboende eldre
Forskningsartikkel
Innlegg av Edith Roth Gjevjon som studieleder bachelor:
Innlegg av Edith Roth Gjevjon som førsteamanuensis:
Kontinuitet i hjemmesykepleien
Forskningsartikkel
Informasjonsbehov til unge jenter ved p-pillebruk
Forskningsartikkel
Ny screening gir sikrere diagnose
Forskningsartikkel
Innlegg av Edith Roth Gjevjon som professor og redaktør:
Bare 15 prosent av forskningen er direkte nyttig
Meninger / Debatt
– Bachelorutdanning i sykepleie er livsnødvendig
Meninger / Debatt