Pasientens beste
All livsforlengende behandling må være til pasientens beste, heter det i veilederen "Beslutningsprosesser for begrensning av livsforlengende behandling hos alvorlig syke og døende."
All livsforlengende behandling må være til pasientens beste, heter det i veilederen "Beslutningsprosesser for begrensning av livsforlengende behandling hos alvorlig syke og døende."
Sykepleiere mangler tid og kompetanse til å veilede sykepleierstudenter. Det er et problem. Her kan vi lære mye av hvordan lærere veileder studentene sine.
Artikkelen viser at veiledere ofte føler seg usikre i veilederrollen og at det å veilede krever mye tid og innebærer et stort ansvar.
To kontaktsykepleiere for studentene, motiverte veiledere, og å gå fra å ha fire til to praksisstudenter. Dette er veileder Jonas Nedal Glittums tanker om å være praksisveileder.
Relasjonen til veileder er av stor betydning for studentenes læringsutbytte i praksisperioden.
Praksis gir verdifulle erfaringer, men kan bli krevende hvis samarbeidet med veilederen skurrer.
Student måtte selv sørge for veileder i praksis. Skolen beklager.
Å være veileder på en masteroppgave er sammensatt. Noe av det viktigste i starten er å avklare forventninger.
Jenny Stranheim (22) måtte selv sørge for veileder sist hun var i praksis.
Flere veiledere per student krever tett samarbeid mellom veilederne.