Kan simulering innen akuttmedisinsk behandling påvirke pasientutfall?
Vi har god dokumentasjon på at simulering er en effektiv pedagogisk metode. Men vi trenger mer forskning på hvilken effekt simulering har på pasientutfall i sykehus.
Vi har god dokumentasjon på at simulering er en effektiv pedagogisk metode. Men vi trenger mer forskning på hvilken effekt simulering har på pasientutfall i sykehus.
Det finnes lite forskning på konsekvensene av å erstatte klinisk praksis helt med simulering. Simulering bør inkluderes som en del av den kliniske praksisperioden.
Studenter har gode erfaringer med simulering som del av et læringsforløp.
Personalet på en psykiatrisk døgnavdeling opplever simulering som en nyttig øvelse.
Høyre vil vi ha simulering inn som del av praksisen for sykepleierstudentene. Men skal dette bli mulig, må EU-reglementet endres.
Norge mangler sykepleiere. Er det på tide at noe av praksisen blir erstattet av simulering, slik at trykket på sykepleierne i helsevesenet blir litt mindre?
Lærere og studenter fra Norge og Malawi har samarbeidet om å utvikle observasjonskompetanse i sykepleie. Simulering og erfaringsutveksling bidrar til trygge læringsrammer.
Dukke i stedet for pasient? Noe praksis i sykepleierutdanningen kan erstattes av simulering, mener instituttleder Sissel Tollefsen. Men EU sier nei.
Studentene lærer mer når praksis erstatter skriftlige oppgaver. Simulering gir trygg trening og bedre mestring i krevende situasjoner.