Sykepleierstudenter lærer førstehjelp av paramedisinstudenter
Peer tutoring førte til at sykepleierstudenter ble tryggere i førstehjelp, mens paramedisinstudenter fikk verdifull undervisningserfaring.
Peer tutoring førte til at sykepleierstudenter ble tryggere i førstehjelp, mens paramedisinstudenter fikk verdifull undervisningserfaring.
Den pedagogiske modellen gjør det mulig for praksisstedene å ta imot flere studenter og samtidig opprettholde veiledningskapasiteten.
Studentassistenter underviste studentene i små grupper og hjalp dem med å få bedre forståelse for faginnholdet og inspirerte til læring.
Læringsassistenene var selv andreårsstudenter og brukte faglig dyktighet, sosialt engasjement og kreative metoder. Det gjorde det lettere for sykepleierstudentene å lære komplisert fagstoff.
Moss kommune tar en pause med ordningen med fagteam på ett av fire sykehjem i kommunen. Sykepleierne mener de ikke får gjort en god nok jobb med pasientene.
Inspirational practical training entails peer mentoring by third-year students. This provides a better understanding of the complexity of nursing and the relevance of the profession.
Mange sykepleierstudenter har ikke praksisstudier i utlandet. Derfor er det viktig at utenlandske studenter i Norge samarbeider og deler erfaringer med de hjemmehørende studentene.
Mellom sykehus og kommune møter pasienten et tilbud de ikke skjønner hva er.
– Vi føler at kvaliteten på jobben vi utfører ikke er god nok, sier sykepleiere ved Peer Gynt Helsehus i Moss kommune.
En ny undersøkelse viser at mange studenter ikke får praksis i alle fagfeltene. Noen kommuner har løst praksis på nye måter.