Ingrid Espegren Dalsmo
Universitetslektor og stipendiatInstitutt for helse- og sykepleievitenskap, Universitet i Agder
Innlegg av Ingrid Espegren Dalsmo som universitetslektor og stipendiat:
– Dukker kan ikke erstatte pasienter
– Sykepleiestudenter lærer på ulike måter gjennom simulering og praksis. Disse to læringsarenaene kan ikke uten videre erstatte hverandre, skriver innleggsforfatterne.
Innlegg av Ingrid Espegren Dalsmo som sykepleier og doktorgradsstipendiat:
– Vi må gi sykepleierstudenter digital medvind i praksis
– Under pandemien har sykepleierutdanningen tatt et digitalt kvantesprang. Videre må man sikre gode digitale løsninger som bidrar til økt læringsutbytte for studentene, skriver innleggsforfatteren.
Innlegg av Ingrid Espegren Dalsmo som sykepleier og førsteamanuensis:
Utdanningsinstitusjoner må styrke endringskompetansen i helsefagene
For å kunne levere trygge og bærekraftige helsetjenester er helsepersonells evne til å forstå, håndtere og lede endringer en forutsetning. Praksisfeltet gir enestående muligheter for studenter og ansatte til å utvikle endringskompetanse i møte med virkelige situasjoner.