Ingrid Espegren Dalsmo
FørsteamanuensisInstitutt for helse- og sykepleievitenskap, Universitetet i Agder Send e-post
Innlegg av Ingrid Espegren Dalsmo som sykepleier og førsteamanuensis:
Utdanningsinstitusjoner må styrke endringskompetansen i helsefagene
For å kunne levere trygge og bærekraftige helsetjenester er helsepersonells evne til å forstå, håndtere og lede endringer en forutsetning. Praksisfeltet gir enestående muligheter for studenter og ansatte til å utvikle endringskompetanse i møte med virkelige situasjoner.
Innlegg av Ingrid Espegren Dalsmo som universitetslektor og stipendiat:
– Dukker kan ikke erstatte pasienter
– Sykepleiestudenter lærer på ulike måter gjennom simulering og praksis. Disse to læringsarenaene kan ikke uten videre erstatte hverandre, skriver innleggsforfatterne.
Innlegg av Ingrid Espegren Dalsmo som sykepleier og doktorgradsstipendiat:
– Vi må gi sykepleierstudenter digital medvind i praksis
– Under pandemien har sykepleierutdanningen tatt et digitalt kvantesprang. Videre må man sikre gode digitale løsninger som bidrar til økt læringsutbytte for studentene, skriver innleggsforfatteren.