fbpx Jorunn Aas Handeland Hopp til hovedinnhold

Jorunn Aas Handeland

Universitetslektor og stipendiatInstitutt for helse- og sykepleievitenskap, Universitetet i Agder

Innlegg av Jorunn Aas Handeland som universitetslektor og stipendiat:

Bildet viser to sykepleierstudenter på et sykehus. De øver på en simuleringsdukke
– Dukker kan ikke erstatte pasienter

– Sykepleiestudenter lærer på ulike måter gjennom simulering og praksis. Disse to læringsarenaene kan ikke uten videre erstatte hverandre, skriver innleggsforfatterne.

Innlegg av Jorunn Aas Handeland som doktorand:

Illustrasjonen viser en oppslått bok med ulike grafer som kommer ut. Over svever en klode med symboler rundt. Et diplom ligger over kloden. Nederst til høyre står teksten "Doktorgrad".
Å leke med dukker i sykepleierutdanningen

Simuleringsdukker er mer komplekse enn ved første øyekast. Studentene eksperimenterer i sykepleierrollen, dukkene gir en følelse av pasientnærvær og gir innsikt og trening i diskusjon, refleksjon og samarbeid. Noe som er viktige ferdigheter for yrkesutøvelse og faglig utvikling.

Annonse
Annonse