Catrine Buck Jensen
FørsteamanuensisInstitutt for helse- og omsorgsfag, Det helsevitenskapelige fakultet, Universitetet i Tromsø - Norges arktiske universitetInnlegg av Catrine Buck Jensen som førsteamanuensis:
Simulering: Nært samarbeid mellom lærere og praksisveiledere kan styrke studentenes læringsutbytter
Tilbakemeldingene fra studentene tyder på at prosjektet har bidratt til å minske det mye omtalte gapet mellom teori og praksis.
Innlegg av Catrine Buck Jensen som universitetslektor:
Nettside med virtuelt pasientrom forbereder studentene på praksis
Sykepleierstudenter i Tromsø og Hammerfest bruker nettsiden Praksisportalen når de skal forberede seg til praksisstudiene. I Praksisportalen får studentene blant annet møte en fiktiv pasient i et virtuelt pasientrom.
Hva er det med stellefrakken?
Hvor er de faglige begrunnelsene for å la være å bruke stellefrakk? Kan dere forsvare denne praksisen? spør Catrine Buck Jensen.
Innlegg av Catrine Buck Jensen som doktorand:
Pasientperspektivet i tverrprofesjonell samarbeidslæring
Hvordan oppleves det å være pasient når studenter fra ulike helsefag skal lære seg tverrprofesjonelt samarbeid?