Inger Hilde Hagen
FørsteamanuensisInstitutt for helsevitenskap, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, ÅlesundPh.d.

Innlegg av Inger Hilde Hagen som førsteamanuensis:
Blir foreldrenes kapasitet og styrke oversett av helsepersonell?
Å se foreldre i nyfødtavdelingen som sårbare og hjelpetrengende, kan gjøre at helsepersonell overser det som faktisk skjer: at foreldrene mobiliserer en enorm kraft.
In situ-simulering er nyttig for studenter og praksisveiledere
Simuleringen foregikk på studentenes praksissted. Treningen fikk både studenter og praksisveiledere til å reflektere over egne roller.
Hvordan ivaretas samspillsveiledning til foreldre i norske nyfødtintensivenheter?
Foreldre i nyfødtintensivenheter rapporterer om god oppfølging fra kontaktsykepleiere og leger samt betydelig mestringstro etter utskrivelse. Samtidig bør foreldre-veiledningen styrkes på noen områder.
Innlegg av Inger Hilde Hagen som universitetslektor og stipendiat:
Simulering gir økt læringsgevinst
Studenter har gode erfaringer med simulering som del av et læringsforløp.
Simulering kan gi bedre praksis
Bruk av simulering i undervisning av ABIO-studenter kan gi økt trygghet, større handlingsrom og bedre kvalitet på arbeidet de utfører.