Inger Hilde Hagen
FørsteamanuensisInstitutt for helsevitenskap, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, ÅlesundPh.d.
Innlegg av Inger Hilde Hagen som førsteamanuensis:
In situ-simulering er nyttig for studenter og praksisveiledere
Simuleringen foregikk på studentenes praksissted. Treningen fikk både studenter og praksisveiledere til å reflektere over egne roller.
How much guidance on parent-infant interaction is provided in NICUs in Norway?
Parents in NICUs report good follow-up from contact nurses and doctors, as well as a high level of self-efficacy after discharge. However, parental guidance should be strengthened in some areas.
Hvordan ivaretas samspillsveiledning til foreldre i norske nyfødtintensivenheter?
Foreldre i nyfødtintensivenheter rapporterer om god oppfølging fra kontaktsykepleiere og leger samt betydelig mestringstro etter utskrivelse. Samtidig bør foreldre-veiledningen styrkes på noen områder.
Innlegg av Inger Hilde Hagen som universitetslektor og stipendiat:
Simulering gir økt læringsgevinst
Studenter har gode erfaringer med simulering som del av et læringsforløp.
Simulering kan gi bedre praksis
Bruk av simulering i undervisning av ABIO-studenter kan gi økt trygghet, større handlingsrom og bedre kvalitet på arbeidet de utfører.