Cecilia Olsson
ProfessorLovisenberg diakonale høgskole og Karlstads universitetProfessor i sykepleie
Ph.d., RN, OCN
Innlegg av Cecilia Olsson som professor:
Tre perspektiver på peer learning: en kvalitativ studie om sykepleierstudenters praksisstudier
Samtidig førte delt veilederansvar til manglende kontinuitet. Det ble krevende å følge studentenes faglige utvikling og vurdere kunnskapsnivået over tid.
Innlegg av Cecilia Olsson som førsteamanuensis og docent:
Læring og veiledning styrkes gjennom «peer learning» i praksisstudier
Den pedagogiske modellen gjør det mulig for praksisstedene å ta imot flere studenter og samtidig opprettholde veiledningskapasiteten.
Bare 15 prosent av forskningen er direkte nyttig
Det er nødvendig å sette søkelyset på bærekraftig sykepleieforskning for å motvirke forskningssløseri.
Strategiske grep for å designe og produsere bærekraftig forskning
Når forskningsprosjekter planlegges og designes, er teoretiske og metodologiske rammeverk nyttige. De kan forhindre forskningssløseri og gi bærekraftige forskningsresultater.



