Er du klar for en utfordrende lederrolle med et livsviktig samfunnsoppdrag?
Stillingen som tjenesteleder ved Asker og Bærum legevakt byr på kompleksitet og tempo i et døgnåpent, akuttmedisinsk miljø. Vi søker deg som trigges av utfordrende lederoppgaver hvor du lykkes i å få med deg dine folk. Her får du ansvar for at det gis god akutt helsehjelp til 180 000 innbyggere i de to kommunene. Godt lederskap, struktur og tilrettelegging skal sikre effektiv ressursbruk av innsatsen fra vårt helsepersonell. Organisasjonen ved legevakten omfatter totalt ca 300 medarbeidere med hovedvekt av sykepleiere og leger.
Stillingen innebærer totalt resultatansvar for fag, HMS, budsjett og personal. Med på laget får du avdelingsledere samt faglige og merkantile støttefunksjoner. Det er igangsatt et arbeid for å bedre digitale systemer, strukturer og rutiner samt styrke arbeidet rundt kvalitet og turnus. Stillingen rapporterer til kommunalsjef og inngår i hennes lederteam. Det er gode tilbakemeldinger på arbeidsmiljøet, og jobben gir en unik mulighet for både faglig og personlig utvikling i et engasjert fagmiljø.
Forventninger til deg
Vi søker framfor alt en god leder, gjerne med erfaring fra helse eller annen virksomhet med beredskaps-/akuttfunksjon. Din evne til å utfordre dagens praksis og finne gode løsninger kombinert med respekt for fagkompetanse, vil være nyttig. Du bygger gode team og har utvist evne til å sette retning og drive endring. Vi ønsker deg som tenker og handler strategisk, samtidig som du håndterer press og trives med høyt tempo.
Ta gjerne uforpliktende kontakt med partner Randi Flugstad i Amrop, tlf. 905 84 138 eller kommunalsjef Helse Marita Kolstrøm, tlf. 995 04 452.
Nøkkelinformasjon
- Søknadsfrist: 21.09.2023
- Arbeidsgiver: Bærum kommune
- Stillingstittel: Tjenesteleder
- Stillinger: 1
- Heltid / Deltid: Heltid
- Ansettelsesform: Fast
- Stillingsprosent: 100
- Webcruiter-ID: 4686129706
Arbeidsoppgaver
Som tjenesteleder
- har du totalansvar for fag, økonomi, personal, HMS og medbestemmelse
- skal du initiere utviklingsarbeid og drive dette fra ide til resultat sammen med avdelingsledere, medarbeidere og samarbeidspartnere
- skal du sikre at system for internkontroll og kvalitet er implementert
- lede og utvikle lederteamet og medarbeiderne på en måte som skaper et godt kunnskaps- og arbeidsmiljø og bidrar til måloppnåelse for tjenesteområdet
- planlegge og tilrettelegge for videreutvikling av våre tjenester i lys av politiske føringer
- være en aktiv lagspiller i kommunalsjefs ledergruppe
- sørge for at kommunalsjef er kjent med utfordringer og muligheter, samt blir involvert i strategiske beslutninger
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på minimum bachelornivå
- Relevant ledererfaring med oppnådde resultater. Erfaring fra legevakt vil være en styrke i stillingen, men ledererfaring fra andre virksomheter med akutt- eller beredskapsfunksjon kan også være relevant
- Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Robust, tydelig og trygg i lederrollen med evne til å motivere medarbeiderne
- Selvstendig og helhetstenkende
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner med høy grad av fleksibilitet
- Resultat- og utviklingsorientert med utvist gjennomføringsevne
- Positiv og tillitsbyggende både eksternt og internt
- Høy arbeidskapasitet i en hektisk og meningsfylt arbeidshverdag
Vi tilbyr
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjon
Annet
Etter søknadsfristens utløp vil det utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om å bli unntatt fra denne listen, må dette grunngis i søknadsportalen, og du vil få en tilbakemelding på dette. Hvis ditt ønske ikke kan imøtekommes, vil du få mulighet til å trekke søknaden.
Gyldig politiattest iht helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
Kontaktinformasjon
Marita Kolstrøm
Kommunalsjef Helse
Telefon: 995 04 452
Randi Flugstad
Samarbeidspartner Amrop
Telefon: 905 84 138
Adresse: Sogneprest Munthe-kaas vei 100, 1346 Gjettum, Norge
Åpne veibeskrivelse (i ny fane)
Om arbeidsgiveren
Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.