fbpx Smittevernrådgiver | Sykepleien Hopp til hovedinnhold

Smittevernrådgiver

Bærum kommune er en stor kommune, og velferdstjenestene i kommunen er i sterk vekst. Det må derfor gjøres innovative grep for å finne nye og bærekraftige løsninger.

Medarbeider i denne stillingen må evne å tenke helhetlig og trives med å samarbeide på tvers av alle velferdsområdene i kommunen. 

Vi søker en smittevernrådgiver som har ansvar for smittevern i bredt omfang. Oppgavene spenner fra undervisning til håndtering av pågående smitteutbrudd. Stillingen er organisert i stab til kommunalsjefens kvalitetsteam i Pleie og omsorg. 

Vi har fokus på faglighet og samarbeider aktivt med hele velferdsområdet i Bærum kommune.

Vi arbeider strukturert med å utvikle kvalitet på råd- og fagutvikling for å stå rustet for fremtidens oppgaver, og setter faglig dyktighet og utvikling av området smittevern høyt.

Stillingen krever utstrakt samarbeid med utøvende tjeneste, stor grad av fleksibilitet og tilgjengelighet. 

Arbeidsoppgaver
  • Rådgivende og koordinerende ansvar for smittevern og infeksjonsforebyggende kartlegging
  • Utstrakt samhandling internt og eksternt 
  • Forebygging av infeksjoner/resistente mikrober
  • Oppklare og begrense infeksjonsutbrudd 
  • Infeksjonsregistrering
  • Utarbeidelse og formidling av opplæringsmateriell
  • Smittesporing, miljøundersøkelser, byggesaker
  • Holde deg oppdatert på forskning innen områder som for eksempel forebygging av infeksjoner og andre relevante områder 
  • Utarbeide og revidere smittevernprosedyrer i tett samarbeid med kvalitetsrådgiver
  • Undervisning og rådgivning innen området
  • Insidensregistrering
Kvalifikasjoner
  • Autorisert sykepleier, HPR-nr registreres i CV
  • Bred klinisk erfaring med minimum 5 år fra spesialist- og/eller kommunehelsetjeneste
  • Videreutdanning i smittevern, hygiene og infeksjon
  • Beherske engelsk
  • Beherske dataverktøy 
  • Evne til å kommunisere godt (muntlig og skriftlig) 
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 skriftlig og muntlig 

 Ønskelig: 

  • Erfaring med forskningsprosjekter
  • Annen relevant tilleggesutdanning innen f.eks. pasientsikkerhet, kvalitet og internkontroll 
  • Kjennskap til folkehelse
  • Kunnskap om revisjon og internkontroll 
Personlige egenskaper
  • Tilpasningsdyktig, fleksibel og tilgjengelig
  • Ta raske avgjørelser og prioritere problemstillinger med stor kompleksitet
  • Liker å jobbe både selvstendig og i tverrfaglig team
  • Gode kommunikasjonsevner  
  • Evne til å bidra til godt arbeidsmiljø 

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend 

Gyldig politiattest iht helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse.

Rådhustorget 2, 1337 Sandvika, Norge
Åpne veibeskrivelse

Kontaktinformasjon

Cecilie P Øyen
Kommunalsjef
95923470

Kjersti T Lunder
Spesialrådgiver fag og kvalitet
40851761

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.