Avdelingsleder legevakt
Asker og Bærum legevakt søker ny avdelingsleder. Legevakten er i dag organisert i to avdelinger, legetjenesten og sykepleiertjenesten. Aktuell stilling er for sykepleiertjenesten (LEVA2). Avdelingen består av ca 35 årsverk klinisk personell, i tillegg har avdelingen 1 fagsykepleier i 100 % stilling og 2 merkantile ressurser i stab.
Asker og Bærum legevakt er legevakt for ca 190 000 mennesker, og har ca 40 000 legekonsultasjoner og ca 85 000 telefonkontakter i året. Asker og Bærum legevakt er lokalisert på VVHF Bærum sykehus, og har et tett og godt samarbeid med spesialisthelsetjenesten.
Asker og Bærum legevakt er i dag organisert under Helse og sosial i Bærum kommune. Bærum kommune er en fremoverlent kommune hvor det er fokus på innovasjon og gode tjenester til innbyggere. Dette gjenspeiler seg i tjenestene ved Asker og Bærum legevakt.
Arbeidsoppgaver
Som avdelingsleder skal du
- ha ansvar for drift av sykepleieravdelingen, i tett samarbeid med merkantile ressurser tilknyttet avdelingen
- utvikle sykepleiertjenesten i tråd med nasjonale føringer, med spesielt fokus på legevaktsentralen (116117)
- sikre rekruttering og opplæring av personell for å møte morgendagens utfordringer
- utvikle arbeidsmiljøet ved legevakten
- utvikle turnus slik at den fremstår som attraktiv for de ansatte, i samarbeid med andre ressurser
- bidra i avvik- og klagesaksbehandling i samarbeid med medisinsk personell og annen ledelse
Kvalifikasjoner
- Helsefaglig bakgrunn på bachelornivå (f. eks. sykepleier/lege/paramedic)
- Lederutdanning / ledererfaring fra offentlig forvaltning
- Fordel med kjennskap til legevaktmedisin, alternativt annen relevant gren innen medisin
- Kjennskap til kommunehelsetjenesten
- Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått min. norskprøve C1
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som
- har god forståelse for drift av kompleks avdeling, og som kan planlegge
- har interesse for akuttmedisin
- har gode tverrfaglig samarbeidsevner
- tåler å stå i utfordrende situasjoner
- liker utvikling- og endringsarbeid
- tar initiativ og ansvar, jobber målrettet og strukturert
- fremstår som en rollemodell, med evne til å motivere dine ansatte og bidra til et godt og trygt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende stilling med store muligheter for faglig- og personligutvikling
- En hektisk og stimulerende arbeidshverdag, med engasjerte og dyktige kollegaer
- Ledergruppe med fokus på utvikling og støtte
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
Gyldig politiattest iht Helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse.
Kontaktinformasjon
Lars Erik Gharib-Alhaug
Tjenesteleder
41193489
lars.gharib-alhaug@baerum.kommune.no
Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.