Lærer å formidle kunnskap
Kurs i helsepedagogikk gjør helsearbeidere mer bevisste sitt pedagogiske ansvar.
Kurs i helsepedagogikk gjør helsearbeidere mer bevisste sitt pedagogiske ansvar.
Kursdeltakerens eget ansvar og initiativ er viktig for å få et godt læringsutbytte av et kurs. I tillegg må det forankres i ledelsen slik at den nye kunnskapen kan brukes i praksis.
Det var med sorg Norsk Sykepleierforbund i Møre og Romsdal mottok beskjed om at sykepleier Lillyanne Blindheim-Rødal hadde sovnet inn. Lillyanne ble 67 år gammel.
Studien viser at lærings- og mestringssentrene har få overordnede retningslinjer for organisering og drift.
Nå kan du snart videreutdanne deg innen kunnskapsbasert praksis via internett hos Høgskolen i Bergen.
Rekruttering til Hjerteskolen virker tilfeldig, der «det gjelder å få dem på listen». Helsepersonell bør kommunisere bedre i fagmiljøet og utarbeide retningslinjer for rekrutteringen.
Sykepleierstudenter holdt kursene og fikk verdifull undervisningserfaring. Beboerne lærte om ulike temaer, som væskebehov og hygiene.
De mener at de har høyest kompetanse innenfor kompetanseområdet «Verdibasert sykepleie».
Recruitment to the Cardiac Rehabilitation Programme seems to be somewhat random and ‘the main concern is to get the patients on the list’. Health professionals should communicate better among themselves and prepare guidelines for recruitment.